Huijausyrityksiä Adeccon nimissä! Olemme saaneet tietoomme, että Adecco Finlandin rekrytoijina esiintyvät henkilöt ovat lähestyneet ihmisiä viesteillä WhatsApissa, Facebookissa ja Messengerissä. Näillä henkilöillä ei ole mitään yhteyttä Adeccoon. Jos epäilet saamasi viestin oikeellisuutta, voit tarkistaa Adecco Finlandin yhteystiedot kotisivuiltamme. Kaikki avoimet työpaikkamme löytyvät täältä!

Announcement bar for clients

Rekrytointimarkkinointi, mitä se tarkoittaa?

Työmarkkinoilla on ollut paljon puhetta hakijamarkkinoista ja siitä, että avoinna oleviin työpaikkoihin ei meinaa tulla hakemuksia. Syy hakijapulaan voi olla siinä, että hakijoita on toimialalla vähän liikkeellä, mutta myös siinä, etteivät oikeat osaajat löydä yrityksessäsi avoinna olevaa työpaikkaa – tai yrityksesi ei ole tarpeeksi tunnettu hakijoiden keskuudessa. Panostamalla rekrytointi- eli hakijamarkkinointiin varmistat oikean kohderyhmän tavoittamisen. Tehokkaalla rekrytointimarkkinoinnilla vahvistetaan lisäksi yrityksesi tunnettuutta ja kirkastetaan kuvaa siitä, miksi juuri sinun yrityksesi on työnantajavaihtoehdoista paras.

Rekrymarkkinointi voi olla jo yhden rekrytointiprosessin mittainen prosessi. Sen sijaan työnantajamielikuvamarkkinoinnilla tavoitellaan pitkäjänteisesti ja systemaattisesti työnantajamielikuvan vahvistamista – lue tarkemmin tyonantajamielikuvasta blogistamme.

Mistä hakijat löytyvät – varmista yrityksesi näkyminen oikeissa kanavissa

Pelkästään työpaikkailmoituksen julkaiseminen yrityksen omilla sivuilla ei riitä, vaan näkyminen siellä, missä hakijat liikkuvat, on tärkeää. Erilaisten digitaalisten kanavien hyödyntäminen potentiaalisten hakijoiden tavoittamisessa on korostunut: yli 89 % suomalaisesta työikäisestä väestöstä löytyy somesta, esimerkiksi Instagramissa, Googlessa, LinkedInissä ja Facebookissa. Kohdennettu mainonta näissä kanavissa tavoittaa useita tuhansia hakijoita viikkotasolla. Lisäksi sosiaalisen median kanavien kautta voi tavoittaa passiiviset hakijat eli sellaiset henkilöt, jotka eivät ole aktiivisesti työnhaussa ja tarkista työnantajayrityksen omilla sivuilla ja työnhakuportaaleissa ilmoitettuja työpaikkoja.

Rekrytointiprosessi on osa rekrytointimarkkinointia

Sujuvat ja hakijalähtöiset rekrytointiprosessit ovat itseoikeutetusti tärkeä osa rekrymarkkinointia. Mieti, millaisen kuvan yrityksesi antaa jo hakuajan aikaisella viestinnällä – pidetäänkö hakijat ajan tasalla siitä, mitä prosessissa tapahtuu? Saavatko hakijat riittävästi tietoa, milloin ja millaisia haastatteluja prosessiin kuuluu? Myös haastatteluvaihe on oivallinen tilaisuus luoda yrityksestä miellyttävä vaikutelma, joten panosta asiallisiin, informatiivisiin haastatteluihin. Kun valintapäätöksiä tehdään, huolehdi siitä, että varmasti kaikki hakijat saavat tietoa, miten prosessi on edennyt. Adecco rekrytointikumppaninasi varmistaa, että hakijoille jää positiivinen kuva yrityksestäsi. Lue lisää Adeccon rekrytointipalveluista!

Työntekijäkokemuksen merkitys

Mikä tekee yrityksestäsi kiinnostavan? Tähän vastauksen osaavat antaa parhaiten yrityksessäsi jo työskentelevät osaajat. Hakijoita kiinnostaa kuulla, millainen työyhteisö yrityksessäsi on, millainen ilmapiiri vallitsee kollegojen keskuudessa ja miksi nykyiset työntekijät viihtyvät organisaatiossasi. Mikä on saanut heidät sitoutumaan? Työpaikkaa mainostettaessa on hyvä tuoda mahdollisimman konkreettisesti esiin, mitä työntekijät arvostavat yrityksessäsi – esimerkiksi aidosti houkutteleva palkkataso, työntekijöiden hyvinvointiin panostaminen erinomaisten etuuksien kautta tai mahdollisuus joustavaan työaikaan kiinnostavat hakijoita.

Työntekijäkokemukset tuovat lisäarvoa rekrytointimarkkinointiin. Esimerkiksi työntekijöiden videotervehdykset työpaikkamainonnassa antavat yrityksestäsi helposti lähestyttävän vaikutelman – jos kerran henkilöstö suosittelee työpaikkaa, täytyy sen olla hyvä!

Adeccon rekrytointimarkkinointi

Tiesitkö, että Adecco on toiminut Suomessa jo yli 20 vuoden ajan? Pitkän kokemuksemme ansiosta meillä on jo olemassa olevat vahvat työnhakijaverkostot valtakunnallisesti, mutta ymmärrämme myös rekrytointimarkkinoinnin merkityksen hakijoiden houkuttelemisessa.

Yhteistyömme aluksi määrittelemme aina kampanjallemme tarkan hakijaprofiilin ja kohderyhmän. Kaikki hyödyntämämme kanavat valitaan sen mukaan, millaista osaajaa yrityksesi kaipaa. Tehokas hakijamarkkinointi tukee sekä sopivien ehdokkaiden tavoittamista että lisää tietoisuutta yrityksestäsi työnantajana toivotussa kohderyhmässä. Samalla yrityksesi työnantajamielikuva vahvistuu myös tulevia rekrytointitarpeita silmällä pitäen.

Haluatko kuulla lisää, miten Adecco auttaa yritystäsi rekrytointimarkkinoinnissa? Tutustu markkinointipalveluihimme tai ota meihin yhteyttä!

Kirjoittaja
Adecco

Muita sinua kiinnostavia blogitekstejä