
Motiveras du av att planera och samordna aktiviteter och stödja teamet mot gemensamma mål? Värdesätter du en arbetsgemenskap som uppmuntrar, drar åt samma håll och erbjuder möjligheter att växa?
KSMYK är en nationell servicecentral för persontrafik i Jyväskylä och en del av Jyväskylä Aluetaxi-koncernen. Vi har öppnat ett nytt kontor i Stenhaga, Vasa, inom bekvämt räckhåll från stadens centrum. Med stark tillväxt söker vi nu en teamledare till KSMYK i Vasa för att göra det möjligt för serviceproduktionsteamet att ha en produktiv och välmående vardag!
Vi välkomnar dig till KSMYKs varma team för att skapa unika kundupplevelser!
Vi söker nu en Teamledare i Vasa för att stötta Service Manager - kom och var med och påverka tillsammans med oss! 🌟
Vi söker en engagerad och inspirerande teamledare för att stärka vårt team på 15 personer i Vasa. Du kommer att arbeta i nära samarbete med servicechefen och ta hand om den smidiga driften av vår verksamhet, säkerställa servicekvaliteten och utveckla teamets aktiviteter. Tjänsten produceras på både finska och svenska, så vi förväntar oss att du har goda kunskaper i både finska och svenska, både muntligt och skriftligt.
I denna roll kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa och möjliggöra för dina medarbetare att lyckas i sitt arbete och i att skapa en utmärkt teamkänsla. Cirka 30 % av din arbetstid kommer att ägnas åt att dagligen stödja teamet i arbetet med att uppnå de uppsatta målen. Detta omfattar t.ex. daglig vägledning, assistans och kommunikation, fördelning av arbetsuppgifter, informationsutbyte, insamling och återkoppling. Cirka 20 % av din tid kommer att ägnas åt rapportering, utvecklingsarbete, hantering av kundfeedback och kundrelationer, och resterande tid åt att leverera tjänster online. Du kommer att arbeta med IT- och systemleverantörer för att utveckla system så att de blir mer funktionella och effektiva när det gäller taxi- och körhantering.
Som teamledare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter följande:
✔️ Daglig ledning av teamet mot uppsatta mål
✔️ Planering och samordning av aktiviteter
✔️ Rapportering, utveckling och hantering av kundrelationer
✔️ Bidrag till den operativa verksamheten
Vad kan vi erbjuda?
Vi erbjuder en meningsfull roll i en organisation som ständigt utvecklas, där du kommer att ha en direkt inverkan på teamets dagliga framgång och välbefinnande. Du kommer att få stöd av en expertorganisation, en entusiastisk arbetsgemenskap och möjlighet att utveckla dig själv och ditt team. Med start i Vasa 04/25 kommer du att vara delaktig i lanseringen av ett nytt paket för tjänsteleverans. Du kommer att ansvara för Vasateamet i samarbete med Service Manager, men dina kollegor i Jyväskylä kommer också att hjälpa och stödja dig.
Vi hoppas att du ska kunna börja så snart som möjligt eller senast under maj månad. Arbetstiderna är i allmänhet mån-fre mellan kl. 7.00 och 18.00, men du bör kunna arbeta skift vid behov. Arbetet kommer i princip att vara kontorsbaserat, eftersom de dagliga uppgifterna kräver en hög grad av närvaro och övervakning.
För att vara framgångsrik i denna roll behöver du:
💪 Tidigare erfarenhet och / eller utbildning i körning eller persontransport
💪 Människoorienterad men ansvarsfull front office-färdigheter och förmågan att identifiera och hantera olika personligheter
💪 Stark och fast prioritering och organisationsförmåga, rapporteringsförmåga och en konsekvent arbetsetik, Du har en stark förmåga att prioritera och rapportera samt en stark känsla för lagarbete
💪 Lösningsorienterad och kan-göra-attityd
💪 God kommunikationsförmåga (muntlig och skriftlig), du är utåtriktad, glad och positiv
💪 Vilja att utvecklas och växa
💪 Kunskaper i finska och svenska
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet/utbildning inom körning eller persontransport för att kunna utveckla din kompetens. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att använda olika transportsystem. Som arbetsledare är du tillgänglig, stöttande och arbetar hårt för att skapa bästa möjliga teamkänsla. Du är en god förebild för andra och tvekar inte att ta tag i eventuella problem. Till din natur är du en ansvarsfull lagspelare som verkligen vill hjälpa dina medarbetare att lyckas och nå sina mål. Du skapar en god arbetsatmosfär och har en ”can-do”-attityd. Du kan på ett konstruktivt sätt ta upp problem, men också erbjuda lösningar på dem. Du är utvecklingsorienterad och har lätt för att arbeta med olika system. Du tycker också om att arbeta med kunder och intressenter.
Vad KSMYK erbjuder dig 💙
En utmärkt möjlighet att växa och utvecklas i en ansvarsfull och varierande roll i en pålitlig och stabil organisation. På KSMYK kan du växa i din karriärväg och utvecklas enligt dina styrkor. Du kommer att omges av ett entusiastiskt och stödjande team där allas arbete värdesätts! Företaget har en utmärkt laganda och en kultur av att få saker gjorda, vilket också återspeglas i goda resultat för arbetstillfredsställelse. Dessutom har du tillgång till personalförmåner såsom omfattande företagshälsovård, olycksfallsförsäkring på fritiden, sport- och kulturkuponger samt fri parkering. Löner och anställningsförhållanden regleras av kollektivavtalet för mobila arbetstagare inom vägtransportsektorn. Ersättningen för tjänsten kommer att vara i enlighet med kategori 4C i kollektivavtalet för mobila arbetstagare, dvs. beroende på erfarenhet och utbildning, cirka 2500-3500 euro/månad. Dessutom har anställda som arbetar på svenska rätt till ett språktillägg på 5% i enlighet med TES.
👉 Omfattande företagshälsovård
👉 Olycksfallsförsäkring för fritid
👉 Sport- och kulturkuponger
👉 Gratis parkering
Information om ansökningsprocessen
Välkommen att tillsammans med oss skapa de bästa serviceupplevelserna för KSMYK kunder! Skicka din ansökan och CV via länken nedan, dock senast den 8.5.2025. Det vore också bra om vi kunde höra av dig kort via videointroduktionen i ansökningsformuläret. Observera att vi behandlar ansökningarna under ansökningsprocessen och att tjänsterna tillsätts så snart vi har hittat lämpliga kandidater. Adecco Finland ansvarar för ansökningsprocessen och för mer information om tjänsten vänligen kontakta
📩 Heidi Hämäläinen (heidi.hamalainen@adecco.fi)
Tack för din ansökan! ⭐